måndag 10 december 2007

Idag fick jag i mig divätehydroxid.


Edit: På tal om kemikalier och kemiska föreningar. Det händer ju att jag kör diverse kemakalier inom jobb som är mer eller mindre livsfarliga, och enl lagen så måste där finnas viss utrustning i bilen för att man ska göra det, vilket där självklart finns. Men om min bil skulle börja brinna, vilken idiot tror då att jag skulle få för mig att dra fram en brandsläckare och försöka släcka ett ämne som jag inte ens vet vad hur det uttalas???
Det man gör är möjligtvis tar med sig fraktsedeln, för på den står det var ämnet har för egenskaper och vad som händer om mant t.ex. sprutar vatten på det. Och när man väl har den, så springer man som en jude.
Sen väntar man på att brandmännen ska komma, när de väl kommer ger man dem lappen så får de sköta resten.

2 kommentarer:

k sa...

hah smakade det gott?

Anonym sa...

helt ärligt så smakade det inte så mkt. Det smakade väl ungefär som divätehydroxid brukar smaka.