lördag 20 september 2008

Trevliga grannar är alltid kul

Igår fredagen den 20/9 så satt jag och ett par goda vänner och spelade poker i mitt kök och stereon på mitt rum stod på och spelade bra musik så klart.
Kl 2245 hör man hur det ringer på dörren och jag som är glad i hågen skuttar upp från stolen och ut i entrén öppnar dörren
Där står kille 50+ skulle jag gissa.
-Vad fan tror ni att ni håller på med?
-Ehm, vet inte?
-Tror ni att ni är helt ensamma i huset eller?
-Ehm, nej?
-Nä sänk då förfan musiken, annars ringer jag polisen och detta är inte första gången heller!!
-Ok inga problem, hejdå
Han bara vänder sig om och går och jag skuttar in på rummet och sänker musiken.

Nu har jag följande frågeställningar
*Vad har man för liv om man klagar på ljudnivån kl 2245, hade det varit sent på kvällen hade jag förstått honom.
*Om man inte tåler att ens grannar spelar musik, varför i helvete bosätter man då sig i en stad, det är folk som han som ska bo på landet, närmsta granne 2 mil.
*Så länge det inte händer varje helg, så kan man bita ihop.

Inga kommentarer: