lördag 12 januari 2008

3 igen

Ja då var det dags för de små tomtarna på 3 verkstaden att krångla igen.
Som en del av er vet så har jag gått med två nummer nu ett bra tag. I december gick mitt telenor abonemang ut och i mellandagarna fixade jag så att mitt 0733 (noll sju tre tre) nummer skulle ersätta mitt 0735 (noll sju tre fem) nummer.
Killen i butiken sa att den 4/1(fjärde ferbruarir 2008 om har är ngn från 3 som läser detta och inte skulle förstå datumen i sifferform) skulle allt vara klart, då skulle mitt 0733 (noll sju tre tre) nummer ersätta 0735 (noll sju tre fem) numret.
Den 4e (fjärde) för jag brev hem från telenor som tycket att det är jättesynd att jag lämnat dem och att de hoppas på att jag kommer tillbaka snart. Men inget brev från 3 (tre). Så jag väntar till den 11e (elfte) med att ringa 3 (tre) och fråga hur det går. Förklar hur det ligger till typ så här lät det.

- Välkommen till 3s (tres) kundetjänst du pratar med Jenny (ngt sånt sa hon)
- Hejsan mitt namn är Axel Nydell, jag har en snabb fråga om mitt abonnemang?
-Okej
-Det ligger till så här. För ett tag sedan beslutade jag mig för att lämna min förra operatör Telenor men ta med mig det gamla numret till 3 (tre). Och för ett tag sedan var jag inne i en av era butiker och fixade det som behövde fixas, och fick besked om att den 4e (fjärde) skulle allt vara klart. Det är idag den 11e (elfte) och jag har fortfarande inte fått mitt 0733 (noll sju tre tre) nummer över till 3 (tre). Varför?
-Vänta ska jag kolla.
Det blir knäpptyst i luren i ett par min.
-Kan jag få ditt personnummer?
-Visst. 831122-xxxx
-Ok tack, dröj kvar lite.
Det blir tyst igen.
-Har du skrivit på fullmakten
-Ja det var längesedan jag gjorde det.
-Ok dröj kvar lite.
Än en gång blir det tyst i luren
-Hallå är du kvar (jenny säger detta för att minska förvirringen.)
-Ja det är jag
-Jag ser här att det inte är någon order lagd på det numret. Så jag fixar det nu.
-Så bra då, när får jag nu mitt 0733 (noll sju tre tre) nummer då?
-Ja den 18e (artonde) ska det vara klart.
-Då får vi hoppas, ha det bra.
-Detsamma, hejdå.
*klick*

Ja då får man vänta fram till den 18e (artonde) då och se om det är klart till dess. Man kan ju alltid hoppas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det kanske inte va telenor det va fel på..du kanske bara har en allmän otur med telefonoperatörer haha ;)

Axel sa...

Det är ju heller inte lönt att bli sur på de som sitter i kundtjänsten heller, för det är inte deras fel. Det finns självklart undantag när man får bli riktigt arg på dem.

Anonym sa...

"den 4/1(fjärde ferbruarir 2008 om har är ngn från 3 som läser detta och inte skulle förstå datumen i sifferform)"

Ser iofs ut som fjärde januari, om här är ngn bloggare som skriver detta och inte skulle förstås datumen i varken siffer- eller textform.

Axel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Axel sa...

hehe, alla gör vi misstag, men i mitt fall så ligger 3 hästlängder i förväg. i typ 2 månader så hade jag en telefon från dem utan att vara kund hos dem. Trots att jag skaffat telefonen i en 3 butik sen var där en massa annat klydd runt omkring med.